9 pași pentru o strategie SEO de succes

De catre
Publicat in
13 aprilie 2022
6 min
9 pași pentru o strategie SEO de succes

Comportamentul consumatorilor de a face cumpărături în mediul online a crescut exponențial în ultimii ani la nivel global.

În țara noastră, dacă înainte de pandemie, românii erau puțin mai reticenți la genul acesta de cumpărături, la momentul actual cifrele pe e-commerce sunt din ce în ce mai mari.

Așadar, chiar și pentru nivel de România, toți antreprenorii, indiferent de mărimea companiei pe care o dețin sau produsele și serviciile pe care le comercializează, trebuie astăzi să își seteze o strategie de comunicare digitală coerentă dacă vor să rămână competitivi.

Și primul instrument viabil folosit în consolidarea prezenței în mediul online este site-ul web, fie că este doar de prezentare sau și de vânzare. Dar poți să ai cel mai bun site, cu cea mai bună experiență pentru consumatori, cu un design extrem de bine ales, dacă acesta nu va fi vizibil și potențialii clienți nu te vor găsi, poți să spui că ai cheltuit resursele degeaba.

Pentru a crește traficul pe site, pentru a putea să apari în topul paginilor Google și pentru a putea spera ca vizitele pe site să se transforme în conversii, este nevoie de o strategie SEO bine pusă la punct.

Despre asta vom vorbi în materialul de astăzi: despre cum să implementezi o strategie SEO de succes și cum poate să te ajute echipa Oblyo Digital Agency să îți îndeplinești obiectivele, fie că acestea sunt legate de notorietate sau de creșterea vânzărilor.

Ce înseamnă o strategie de SEO?

Și așa cum îi stă bine oricărui plan făcut ca la carte, să începem prin a înțelege mai întâi ce înseamnă de fapt o strategie de SEO.

Așa cum probabil intuiești din introducerea de mai sus, strategia SEO reprezintă planul tău pentru a putea crește atractivitatea site-ului tău pentru Google, astfel încât acesta să te indexeze pe poziții superioare în rezultatele sale atunci când un potențial consumator caută un anumit topic în legătură cu domeniul în care activezi și să crești numărul de conversii.

Până aici, totul sună extrem de simplu și pare că oricine poate implementa o strategie de SEO durabilă și care să aducă rezultate: singură problemă este însă că algoritmii Google se schimbă frecvent, chiar de mai multe ori chiar în același an.

Iar asta înseamnă că strategia de SEO nu se setează o singură dată și așteptăm ca rezultatele să fie mereu pozitive, ci este necesar ca aceasta să fie updată și aliniată în mod constant cu schimbările ce apar de la Google.

De aceea, ai nevoie de oameni specializați pe SEO care chiar știu exact ce fac, astfel încât obiectivele pe care le ai pentru compania ta chiar să se și îndeplinească.

SEO se realizează în principal prin implementarea unui conținut de calitate asociat brandului tău, fie că discutăm de conținutul afișat pe propriul site, fie că discutăm despre articolele pe care le publici pe site-uri externe. Alături de acest content, există și alte setări puțin mai tehnice ce trebuie implementate pe site-ul tău, astfel încât acesta să fie indexat cât mai bine de Google, să ofere o experiență mai bună consumatorilor sau să aibă o viteză de încărcare a paginilor mai mare.

Chiar ai nevoie de SEO?

Suntem convinși că este prima întrebare care îți vine în minte atunci când îți setezi planul de marketing și comunicare iar răspunsul este fără echivoc un mare DA: ai nevoie de SEO.

Probabil ai încercat deja cu reclame plătite sau diverse forme de comunicare în mediul online care ți-au adus trafic pe site și care s-au transformat și în vânzări efective și te întrebi de ce ai mai avea nevoie și de acest SEO.

Ei bine, SEO ajută la creșterea traficului organic, adică potențialii tăi clienți te vor găsi atunci când sunt interesați de un anumit produs sau serviciu și caută pe Google despre asta. Nu numai că prin SEO îi vei aduce pe site, dar pentru simplu fapt că te găsesc pe Google în mod natural le vei căpăta încrederea și vor considera că brandul tău este unul cu autoritate și de calitate și vei avea mai multe șanse ca aceștia să și comande de la tine.

Conform statisticilor de specialitate, căutarea organică reprezintă mai mult de jumătate din totalul vizitelor pe site și cu siguranță ar trebui să fie o parte importantă din strategia ta de marketing online, indiferent de cât de mare sau de mică este compania ta. Alături de Google Ads și rețelele de socializare, SEO se va dovedi încă un instrument extrem de valoros pentru a-ți crește notorietatea și pentru a-ți maximiza vânzările și în definitiv, profitul.

Cum să creezi o strategie SEO de Succes? 9 pași esențiali

Acum că ai aflat și ce înseamnă strategia SEO și de ce ai nevoie de ea, hai să trecem lucruri mult mai concrete: cum creezi o strategie SEO eficientă pentru specificul afacerii tale?

Îți propunem mai jos 9 pași esențiali ce te vor conduce către implementarea unei strategii de SEO cu adevărat de succes.

1. Realizează un audit SEO și setează indicatorii de performanță

Pentru început, este necesar să faci o evaluare a situației actuale și să stabilești care sunt obiectivele pe care vrei să le îndeplinești pe viitor.

Efectueză un audit de SEO pentru a vedea exact ce trebuie să optimizezi în site-ul tău, examinând aspecta ca:

  • Numele domeniului, vechimea acestuia, autoritatea
  • Elemente din paginile site-ului: titluri, subtitluri, cuvinte cheie folosite, linkuri interne
  • Organizarea și calitatea conținutului și a fotografiilor folosite pe site
  • Contentul duplicat
  • Arhitectura site-ului, maps-ul, categorii, subcategorii
  • Update-urile făcute site-ului
  • Calitatea linkurilor

Odată ce ai făcut acest audit și știi exact unde te afli cu site-ul, este necesar să îți setezi un plan de pentru strategia de SEO și să stabilești și anumiți indicatori de performanță pe care vrei să îi atingi:

  • Numărul de vizite organice
  • Rankingul pe cuvinte cheie
  • Lead-urile și conversiile
  • Bounce rate
  • Numărul de afișări pe site
  • Durata unei vizite pe site
  • Timpul de încărcare al paginii
  • Timpul de ieșire din pagină

2. Optimizează cuvintele cheie

Clasamentul paginilor afișat de motoarele de căutare este determinat de un algoritm care evaluează o varietate de factori pentru a decide cât de bine răspunde un site la o anumită interogare de căutare din partea utilizatorilor.

Și o pondere foarte mare în acest algoritm o au cuvintele cheie folosite.

De la cuvinte simple la expresii complexe, cuvintele cheie spun motoarelor de căutare despre ce este vorba în conținutul tău.

Nu este însă suficient să folosești numele brandului sau ce reprezintă produsul tău pentru ca Google să te indexeze, ci trebui să optimizezi modul în care folosești anumite cuvinte cheie.

Și pentru a optimiza cuvintele cheie folosite, ar fi bine să iei în considerare următoarele:

  • Setarea cuvintelor cheie: din moment ce ai stabilit care este publicul tău țintă, ar fi bine să targetezi și 2, 3 cuvinte cheie pe care le-ar folosi acesta în căutările sale. Exact aceleași cuvinte le vei folosi și tu în conținutul ulterior. Poți afla cuvintele cheie cele mai frecvent utilizate pentru un anumit produs sau serviciu folosind chiar Google Search, Google Keywords Planner sau te poți folosi de instrumente specifice pe care le poți cumpăra).
  • Folosirea cuvintelor de tip long tail: probabil unii utilizatori vor fi ceva mai specifici în căutările lor. Spre exemplu, unii nu vor căuta doar ”restaurant japonez” ci ”restaurant japonez în București”.
  • Volumul cuvintelor cheie: îți va arăta ce cuvinte sunt folosite mai des în căutări într-un anumit interval de timp. De exemplu ”costume de baie” sigur va avea căutări mai multe în sezonul estival.

3. Definește care sunt cele mai valoroase pagini ale site-ului tău

Cele mai valoroase pagini din site-ul tău sunt acelea care adună cel mai mult trafic și odată ce le-ai defenit, te vei putea concentra pe îmbunătățirea acestora astfel încât să îți genereze și mai mult trafic.

Dacă pentru un site de e-commerce, cu siguranță paginile destinate produselor vor fi cele mai valoroase, pentru un site de prezentare, cele mai valoroase pagini vor fi Home Page, Paginile dedicate produselor/ serviciilor și eventual Paginile cu proiecte desfășurate sau cu demonstrații.

4. Analizează piața și competitorii

Este extrem de important să vezi ce fac concurenții tăi în materie de comunicare online, să vezi ce cuvinte cheie folosesc și să identifici acolo unde există potențial de creștere pentru

Cu siguranță există o gramadă de magazine care vând de exemplu online pantofi de damă și probabil cele mai multe căutări vor fi exact pe această temă ”pantofi de damă”. Deși ai fi în primă instanță tentat să targetezi și tu același cuvânt cheie, dacă acesta este folosit de competitori mult mai puternici decât tine, îți va fi destul de greu să îi surclasezi și strategia ta SEO nu va avea rezultatele dorite.

De aceea, este important să realizezi o analiză temeinică pe cuvintele cheie folosite în industrie și să descoperi ce oportunități ai avea: s-ar putea ca dacă ești la început de drum folosirea unui cuvânt cheie ca ”pantofi damă cu toc” să te avantajeze mult mai mult decât folosirea genericului ”pantofi damă”.

5. Implementează SEO tehnic și îmbunătățește experiența consumatorului

Chiar dacă vei analiza piața, vei avea un conținut de calitate și vei optimiza cuvintele cheie folosite iar Google te va indexa foarte bine, un site care nu este funcțional, se încarcă greu sau este destul de dificil de navigat, va fi repede abandonat de către clienții potențiali.

De aceea, trebuie să acorzi o importanță deosebită și pentru SEO tehnic și oferirea unei experiențe de utilizare cât mai bună pentru consumator.

Este nevoie să ai o viteză de încărcare a site-ului cât mai mare, linkurile din interiorul acestuia să fie funcționale și să existe o logică cât mai ușoară între categorii și subcategorii, astfel încât utilizatorii să găsească extrem de facil ceea ce au nevoie.

6. Integrează SEO cu celelalte resurse ale companiei tale pentru a avea o strategie unitară

SEO te va ajuta să ai o strategie unitară în ceea ce privește întreaga comunicare, dar va impacta și alte departamente cum ar fi marketing, vânzări și IT.

Datorită informațiilor obținute din SEO, departamentul de marketing și copywriterrii își pot adapta campaniile de comunicare și de conținut în ton cu preferințele consumatorilor iar cei de la IT, spre exemplu, pot lucra la update-uri pentru a face site-ul mult mai funcțional și mai ușor de utilizat.

7. Aliniază-ți strategia de SEO cu funnel-ul de vânzare

Conversia este punctul final pentru orice strategie marketing online, iar funnel-ul de vanzare pare a fi soluția ideala pentru a transforma potențialii clienți, în clienți efectivi.

Pentru a ajuta procesul de vânzări, strategia ta de SEO trebuie să se alinieze cu modul prin care clienții ajung să cumpere de la tine (funnel de vânzare).

Funnel-ul de vânzare este o însumare a punctelor de contact pe care clienții le au cu compania ta pe măsură ce trec de la conștientizare la post-cumpărare iar SEO este prezent în fiecare etapă:

  • Awareness: mulți clienți aud pentru prima dată despre afacerea ta din mediul online. Printr-o căutare pe Google, de exemplu.
  • Interes: în acest punct clienții încep să facă cercetări. Și ce loc este mai bun pentru a face cercetări decât site-ul tău?
  • Decizie: clientul dorește să cumpere un anumit produs și trebuie să decidă între tine și concurență. Meta descrierea ta care menționează că transportul este gratuit ar putea fi lucrul care îi influențează să cumpere de la tine, spre exemplu.
  • Cumpărare: comerțul electronic continuă să crească. Iar tu, având un punct de vânzare optimizat pentru motorul de căutare, adică site-ul tău, clienții pot cumpăra ușor.
  • Post cumpărare: recenziile clienților, fie pe site-ul tău, fie pe un site extern, sunt o modalitate excelentă de a construi încredere și de a-ți crește relevanța pentru cuvintele cheie.

8. Setează-ți așteptări realiste

SEO este un proces de durată, se realizează în mod constant și nu te poți aștepta la rezultate peste noapte. Orice ți-ar promite unii și alții, niciun site nu va fi indexat peste noapte în Google sau îi va crește traficul organic exponențial într-o perioadă scurtă de timp. Spre exemplu, cu cât vrei să te indexezi mai bine pe un cuvânt cheie des folosit, cu atât implementarea SEO va trebui să fie mai de durată.

De aceea, este important să îți setezi obiective realiste și să urmărești constant îndeplinirea acestora dar și să updatezi strategiile folosite.

9. Măsoare rezultatele obținute

Pentru a putea îmbunătăți strategia de SEO și pentru a-ți atinge obiectivele de business, este nevoie să urmărești în mod constant acei indicatori de performanță pe care i-ai stabilit de la început și gradul lor de îndeplinire. Doar așa vei descoperi ce poți face mai bine și să ajustezi pe parcurs strategia, astfel încât ceea ce ți-ai propus să se și întâmple.

Abonare la newsletter-ul Publyo.ro

Abonează-tetrimite