Ce este un CRM și care este importanța unui CRM în Marketing? Am putea răspunde la întrebarea asta în zeci de moduri. Însă, o să alegem modul nostru de a răspunde, bazat pe date și informații concrete.
Un CRM este un instrument complex de Customer Relationship Management – un instrument extrem de important pentru companii in gestionarea relațiilor cu clienții. Conform studiilor, piața de software CRM are previzionată o creștere alarmantă, atingând în 2019 cifra de 41.93 miliarde de dolari și fiind previzionat să ajungă la peste 96 de miliarde de dolari până în 2027.
Asta ne arată cât de mult accent pun companiile pe integrarea unui CRM în activitatea lor. Iar o astfel de platformă poate ajuta cu siguranță, mai ales în cadrul departamentului de marketing. De ce? Pentru că întreaga activitate de marketing se bazează pe relația cu clienții.
Un CRM are ca principală funcție să te ajute să sintetizezi și organizezi date, informații. În departamentul de marketing, acolo unde trebuie să monitorizezi fiecare KPI din campanii, să raportezi clienților rezultate în timp real, să coordonezi o mulțime de acțiuni din fiecare campanie, un astfel de CRM ar fi o mină de aur.
În plus, el te poate ajuta să gestionezi mai ușor relațiile și interacțiunile cu clienții. Dar un CRM poate face mult mai mult decât atât pentru compania ta.
Știm că marketingul este un departament suport pentru vânzări. Cum poate îmbunătăți un CRM vânzările unei companii?
Conform SalesForce, un CRM poate determina creșterea vânzărilor cu până la 29%. Iar potrivit analizelor Trackvia, poate spori productivitatea cu până la 34% și poate îmbunătăți retenția clienților cu până la 27%.
Știm că statisticile sună frumos, iar cifrele sunt impresionante, însă hai să ne imaginăm un exemplu practic pe care să vedem cu adevărat ce înseamnă un CRM pentru departamentul de marketing.
Într-o afacere, atunci când dorești să crești vânzările, totul pleacă de la numărul de clienți. Să presupunem că avem 1000 de clienți anual. Și fiecare client cumpără odată pe lună, un produs de 100 de lei. Vânzările noastre în acest caz ar totaliza 1.200.000 RON. Rezultatul unei operații matematice simple: 1000 de clienți * 12 comenzi anuale * 100 RON comanda.
Dacă un CRM ne ajută să sporim retenția clienților cu până la 27%, asta ar putea însemna că putem crește numărul mediu de comenzi. Îmbunătățirea retenției clienților se poate traduce în faptul că nu doar îi menținem, ci îi și determinăm să comande mai mult.
Haideți, așadar, să vedem ce s-ar întâmpla dacă am reuși să-i determinăm să comande mai mult cu 27% (cifră ce reiese din studiu). Asta ar însemna că, în loc de 12 comenzi anuale, ar realiza 15 comenzi.
Vânzările noastre ar totaliza în acest fel 1.500.000 RON. O creștere în vânzări de circa 20%. Prin concentrarea asupra unei singure funcții pe care ne-o oferă un CRM.
Și ceea ce îți oferim noi ca soluție e mult mai mult decât un CRM
Noi am lucrat luni întregi pentru a crea o soluție care să te ajute să-ți optimizezi eforturile de marketing, să îți crești vizibilitatea, brandul și vânzările. Iar de la lansarea acestei soluții, în mai puțin de 3 luni, am făcut onboarding la peste 100 de clienți. Ce presupune soluția noastră prin care te ajutăm să-ți optimizezi marketingul?
Dacă ești o agenție de PR, de SEO sau de promovare online și ai clienți care au nevoie de vizibilitate și de branding, această soluție este fix ceea ce cauți.
O platformă automatizată, care are și rol de CRM și îți integrează și soluții de publishing, conținut și consultanță de specialitate în promovare online.
Asta este Publyo CRM. Un CRM specializat pentru agențiile de SEO și mult mai mult.
Încă de la lansare am pregătit această platformă pentru a te ajuta să automatizeziprocesul de marketing.
Și deja lucrăm la adăugarea partenerilor în shop-ul intern, dedicat platformei. Unde poți să alegi direct cu cine vrei să lucrezi și să ai acces la un marketplace propriu de unde poți să-ți cumperi articole și proiecte de conținut digital.
Cu Publyo ai mai mult decât un CRM. Ai o soluție completă de automatizare pentru agenția ta.
Ai acces la un tool de automatizare pe care poți să îl folosești oricând, fără nicio investiție în afara abonamentului. Gata cu timpul pierdut pe zeci de mailuri și conversații inutile: Publyo îți transmite automat, atât ție cât și clienților tăi, notificările și rapoartele importante de pe fiecare proiect. Ai toate informațiile despre campaniile media create pentru clienții tăi în același loc. Rapoarte și Notificări despre Link-urile postate și despre starea acestora chiar și după ce s-au postat. Ai rapoarte complete despre conținutul articolelor, despre publicarea lor (data, condițiile) și statusul acestora.
În plus, avantajul principal e dat de faptul că o singură aplicație te scapă și de timpul pierdut, dar și de multitudinea de task-uri, exceluri, google sheets și grupuri de whatsapp care te făceau să-ți pierzi răbdarea și să nu mai fii productiv.
Poți lăsa munca în grija platformei Publyo CRM, în timp ce tu te concentrezi pe dezvoltarea afacerii tale în continuare. Ce spun oamenii despre impactul unui CRM în afacerea lor?
72% dintre utilizatorii globali ai unui CRM spun că preferă aceste soluții deoarece le oferă o modalitate ușoară, facilă, de a-și realiza activitatea și de a eficientiza munca.
Cu toate astea, afacerile folosesc de cele mai multe ori doar 50% din funcțiile unui CRM, în timp ce 43% dintre oameni folosesc mai puțin de jumătate din funcții pentru a-și optimiza business-ul.
Și cu toate astea, după cum am văzut mai sus, un CRM poate ajuta afacerea să-și crească vânzările cu până la 29%. Să ne imaginăm ce s-ar întâmpla dacă oamenii ar începe să utilizeze aceste funcții la adevăratul lor potențial. Pentru asta ne-am hotărât, iar la Publyo oferim consultanță specializată în utilizarea platformei și în construirea unei strategii de promovare pe baza soluțiilor puse la dispoziție de către noi.
Tot ce trebuie să faci pentru a te bucura de toate aceste funcționalități este să pornești un proiect.
Digital marketingul este de la sine înțeles un domeniu în care automatizarea și-a făcut loc extrem de ușor. Tocmai pentru că activitatea în acest domeniu se desfășoară în mediul online, acolo unde dinamismul este la el acasă.
În acest context, automatizarea nu doar că are un rol principal, însă ea este definitorie pentru a avea succes în afaceri.
În cadrul unor statistici prezentate de FindStack.com, se arată faptul că 64% din companiile digitale care au folosit automatizarea și-au depășit concurenții. Și productivitatea echipei de vânzări a crescut cu până la 14.5%.
Într-o agenție de digital marketing este extrem de important să te adaptezi trendurilor. În caz contrar, nu ai nicio șansă de reușită într-un mediu aflat în continuă schimbare.
80% din marketerii digitali au observat o îmbunătățire a activității în urma automatizării
Studiile arată că circa 80% dintre marketerii care au folosit în business-ul lor procese de automatizare, au reușit să crească numărul de lead-uri pentru afacerea lor, dar și pentru afacerile clienților lor. Așadar, numărul de potențiali clienți poate fi crescut cu ajutorul unor soluții de automatizare. Iar acest lucru va duce inevitabil și la creșterea vânzărilor.
Întrebați, în urma unui studiu, cât de mult îi ajută o strategie de marketing automatizat să-și atingă obiectivele de afaceri, respondenții au spus în proporție de 42% că o astfel de strategie este extrem de folositoare. În timp ce alți 47% au spus că este folositoare într-un oarecare mod.
Doar 11% dintre cei chestionați consideră că automatizarea în marketing nu le-a adus succes în atingerea obiectivelor lor de afaceri.
În agențiile de digital marketing este extrem de importantă automatizarea. Deoarece întreg domeniul se bazează pe tehnologie. Iar tehnologia are la bază procese care pot fi automatizate cu foarte mare ușurință.
Cum ne-am adaptat noi la acest trend și cum ajutăm agențiile de digital să automatizeze?
Am lansat în 2022 una dintre cele mai complexe soluții de automatizare pentru agențiile de digital din România. Este vorba despre platforma Publyo CRM– o singură platformă pentru o soluție completă de promovare prin conținut digital.
Publyo este o platformă dedicată, în special, agențiilor SEO – care au clienți și proiecte în direcția de online publishing și au nevoie de articole SEO, advertoriale sau proiecte de conținut în presa online.
Însă, soluția oferită de noi funcționează la fel de bine și pentru freelancerii la început de drum, care vor să-și dezvolte o agenție în domeniu. Ei vor avea șansa să plece la drum direct cu o platformă care le oferă o mulțime de beneficii într-un mod automatizat. Cu Publyo pot avea agenția lor digitală “la cheie”. Iar pentru o agenție formată deja, Publyo vine cu următoarele beneficii principale:
Publyo oferă 4 funcționalități principale, complet automatizate, care te pot ajuta să creezi campanii de conținut digital în cel mai ușor mod.
În modulul de Raportare vei câștiga timp deoarece raporturile se generează automat și se trimit către tine, dar și către clienții tăi, pentru a vedea link-uri de publicare a content-ului.
Modulul de Monitorizare este o funcție gândită special de către noi, pentru a-ți permite să vezi statusul conținutului tău, chiar și după ce a fost publicat. Aici poți monitoriza automatizat starea articolului, iar dacă acesta se șterge, are erori cu privire la link-uri, cuvintele cheie nu sunt păstrate așa cum le-ai setat tu, platforma te va notifica automat.
Toate aceste 4 funcționalități într-un singur loc: pe platforma Publyo – o platformă de automatizare dedicată special agențiilor de media.
Previziuni interesante despre marketingul digital pe care orice agenție ar trebui să le ia în calcul
Marketing Insider Group arată că, la momentul actual, sunt 3 trenduri pe care orice agenție de digital ar trebui să le ia în considerare:
Content Marketing-ul este primul lucru pe care orice afacere îl întreprinde ca efort de marketing
Tot ce vedem în online este content. E normal să se întâmple așa. Pui un video pe YouTube, e content video, scrii un articol de blog pe site-ul tău, e content online, pui o postare sau adaugi un eveniment pe Facebook, e content social media. Totul în jurul nostru e content: text, imagine, video, discuție.
Dacă agențiile digitale nu iau în calcul asta și nu se adaptează trendului, vor avea de pierdut. Și nu doar pentru afacerile lor, ci și pentru afacerile clienților
Piața AI are o creștere spectaculoasă în ultimii ani. În 2021, market cap-ul pieței globale AI era de 87.04 miliarde de dolari. Iar previziunile arată că în anii ce vin, se așteaptă un CAGR de 38.1%, între 2020 – 2030.
Odată cu piața de inteligență artificială, se dezvoltă la nivel global și trenduri care presupun generarea de conținut automatizat, pe bază AI.
La acest trend ar trebui să aderăm cu toții, căci user generated content este din ce în ce mai valoros și mai scump. Iar dacă reușim să convertim din user generated content în AI generated content, care să aducă totuși valoare userilor și să convertească, asta ar optimiza bugetele de marketing incredibil de mult. Deja instrumentele de tip Chatbots reprezintă un standard în relația cu clienții, iar asistenții virtuali ne ușurează viața. În direcția aceasta se duce și contentul.
Din ce în ce mai multe companii fac din echipa lor un brand. Iar asta poate crește foarte mult imaginea de ansamblu a firmei. Cum poți face asta pentru afacerea ta? Investește în echipa ta. Oferă-le un spațiu de lucru și tool-urile necesare pentru a performa și a fi cea mai bună metodă de promovare, exemplul viu că afacerea ta prosperă.
Poți stabili o imagine de profesionist în piață, dacă echipa ta reprezintă un brand pentru firmă. Și pentru ca lucrurile să se întâmple în acest mod, ai nevoie să le sporești productivitatea, să îi ajuți să se dezvolte continuu și să învețe lucruri noi.
Cu asta te ajută Publyo – le oferă angajaților agenției tale o modalitate de a eficientiza fluxurile de muncă și de a automatize task-urile repetitive, așa încât ei să se concentreze pe dezvoltarea lor ca profesioniști și pe creșterea afacerii tale.
Dacă ne gândim la microinfluencing, la campanii de digital complet automatizate, la AI generated content, la ambasadori de brand creați din propria echipă, toate aceste lucruri imprimă o direcție clară asupra marketingului și viitorului acestui domeniu.
Noi considerăm că întreg domeniul de marketing se duce înspre “Performance Marketing”. Iar odată cu adaptarea la această direcție, am lansat și noi Publyo – o singură platformă pentru o soluție completă în strategia și campaniile tale de conținut online.
Dacă vrei să te bucuri de beneficiile Publyo, contactează-ne!
Abonare la newsletter-ul Publyo.ro